Existuje několik případů, kdy je potřeba Vašemu odběrateli vystavit dobropis, například:

  • poskytli jste na zboží či službu slevu až po vystavení faktury
  • kvalita dodávky neodpovídá sjednaným podmínkám
  • pokud dojde k vrácení části či celé dodávky zpět
  • chybná fakturace sjednané ceny
  • dodání menšího množství zboží než bylo sjednáno

Vždy jde však z Vaší strany o snížení ceny na vydané faktuře.

Z hlediska DPH máte nárok na snížení daně na výstupu, ale to až tehdy, kdy Vám odběratel potvrdí přijetí dobropisu. Odběratel si v tuto chvíli musí snížit nárok na odpočet.

Vystavit dobropis můžete nově také v iÚčtu, a to následujícím způsobem:

Nejjednodušší způsob je, že si zobrazíte náhled vydané faktury, ke které chcete dobropis vystavit, kde v panelu různých možností zvolíte tlačítko Vystavit dobropis.


dobropis


V tomto případě se Vám základní údaje přenesou z faktury, důvod opravy však musíte zadat sami, toto pole je povinné.


dob


Vy už pouze upravíte částku, kterou musíte zadat zápornou, a následně dobropis uložíte.


dob2


Je tu samozřejmě možnost vystavení nového dobropisu, a to v záložce Faktury vydané – Dobropisy – Vystavit dobropis


dob3