Existuje několik případů, kdy je potřeba Vašemu odběrateli vystavit dobropis, například:
- poskytli jste na zboží či službu slevu až po vystavení faktury
- kvalita dodávky neodpovídá sjednaným podmínkám
- pokud dojde k vrácení části či celé dodávky zpět
- chybná fakturace sjednané ceny
- dodání menšího množství zboží než bylo sjednáno
Vždy jde však z Vaší strany o snížení ceny na vydané faktuře.
Z hlediska DPH máte nárok na snížení daně na výstupu, ale to až tehdy, kdy Vám odběratel potvrdí přijetí dobropisu. Odběratel si v tuto chvíli musí snížit nárok na odpočet.
Vystavit dobropis můžete nově také v iÚčtu, a to následujícím způsobem:
Nejjednodušší způsob je, že si zobrazíte náhled vydané faktury, ke které chcete dobropis vystavit, kde v panelu různých možností zvolíte tlačítko Vystavit dobropis.
V tomto případě se Vám základní údaje přenesou z faktury, důvod opravy však musíte zadat sami, toto pole je povinné.
Vy už pouze upravíte částku, kterou musíte zadat zápornou, a následně dobropis uložíte.
Je tu samozřejmě možnost vystavení nového dobropisu, a to v záložce Faktury vydané – Dobropisy – Vystavit dobropis
Podívejte se na další tipy na používání naší aplikace.
Odebírejte náš kanál: https://goo.gl/ZpqcX9
Výuková videa naleznete https://goo.gl/QrJQnN
Pravidelné webináře tady: https://goo.gl/BRS4p9