1. Přesuňte se do záložky Faktury vydané


2. Dále zvolte odkaz vpravo Vystavit fakturu


3. Zobrazí se Vám následující formulář, do kterého zadejte veškeré údaje o dokladu

  • Krok 1. vyberte zákazníka (popř. jej doplňte přes odkaz vpravo Přidat nového zákazníka), pro snadné přidání zákazníka můžete využít funkce pro načtení údajů z registru Ares, stačí vám IČ zákazníka, pokud je zákazník plátce daně, daňové identifikační číslo a další údaje se načtou automaticky.
  • Krok 2. zadejte datum vystavení, den DPH a datum splatnosti.


4. Vyplňte svůj bankovní účet, formu úhrady a měnu



5. Zadejte počet (jednotku), cenu za jednotku, popis


  • pokud se Vám nechce neustále přepisovat údaje, můžete využít funkci Vybrat z ceníku. Zde si v případě, že jste plátci DPH, můžete u jednotlivých položek zadat prodejní cenu, výši daně z přidané hodnoty (DPH) i účet pro zaúčtování, což vám výrazně usnadní vystavování faktur. Kompletní postup nastavení ceníkových položek naleznete zde


6. Vyberte sazbu DPH

7. Vyberte Typ účetní položky


8. vyberte typ DPH



  • pokud chcete zadat více položek dokladu, klikněte na odkaz Přidat položku



  • může se však stát, že přidanou položku již na dokladu nechcete, i na to je zde tlačítko v pravém horním rohu



A jsme u konce, dole vpravo se Vám zobrazuje aktuální cena zadaného dokladu, vše si důkladně překontrolujte a přes tlačítko Uložit fakturu doklad uložte (pokud chcete zadat další doklad, použijte tlačítko Uložit a zadat další fakturu)



U faktury přijaté  postupujte obdobně, kde pouze v postupu za 1. zvolte Faktury přijaté


Nezapomeňte, že pole označená hvězdičkou * jsou povinná a bez jejich vyplnění není možné doklad uložit, barevně se Vám podbarví pole k doplnění.

Doufáme, že Vám tento postup pomůže, a přejeme hodně úspěchů při zadávání faktur.

Zákazníka či dodavatele můžete také přidávat do adresáře samostatně.


Video návod jak vystavit fakturu a spoustu dalších tipů pro používání aplikace naleznete na našem YouTube kanále.